suntliv

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av suntliv - 9 oktober 2009 18:47

Lycka för mig är att Alva verkar ha svarat på medicinen. Att hon inte låter så förfärligt och inte verkar ha så svårt att få luft. Hon har ätit MEN nu ligger hon ner, i timmerhuset på pläden nedanför mina fötter.

  

Mammas bäbis.


Var på möte i dag och jag och en kollega pratade om våra djur som inte är krya.

En annan mötesdeltagare som inte har djur skrattade gott (och fler stämde in i skrattet) när det kom fram att Alva är ett marsvin. Jag lät mig nöjas med att skänka en tacksamhetens tanke till alla små här hemma.


Upplysningsvis är marsvin måhända små till storleken men ´every little thing on this earh has a heart´. marsvin är underbara djur, fantastiskt söta, mjuka, trevliga, sociala, lättskötta....shall I continue? :-) Skulle mindre djur göra mindre avtryck?


Tänk lille Sankan, liten hamster. Så söt, nyfiken, beundransvärd, en slags förebild då han inte ger sig, han vill vidare hela tiden. :-) Han är så pyttig men skänker så stor glädje. Jag lovar! Bara man ser honom blir jag glad. Eller parakiterna som älskar när man är och håller på i deras rum. Byta lakan, damma, plocka... så nyfikna och med på varje rörelse man gör. Älskade djur. :-)

Sankan  


Vad har DU för helplaner?

IDOL i kväll? Sverige Danmark i morgon? :-)


Tack f din tid.

Ovido - Quiz & Flashcards