suntliv

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av suntliv - 16 oktober 2009 22:22

Här är lilla Sara denna kväll. Hon har varit på pläden och ätit grönsaker med ´sina tjejer´ några timmar i kväll.

Världens mjukaste päls. Söt som få. Snäll. Pussvänlig. Bossar över Hanna som låter henne hållas. :)

Ser ni tofsarna på öronen, vår lilla Lo. :)

  

Snart kommer hennes f.d ´mamma´och hälsar på. :)

Ps.

Av suntliv - 16 oktober 2009 19:39

  

Någon som smakat denna nya sorten?:)


Ds.

Av suntliv - 16 oktober 2009 19:19

Mätt & belåten. :)

  

Fiberpasta, valnötter, äpplen, champinjoner, majs, ärtor, tomater, svarta bönor, pesto.

  

Några klickar av denna smakade fint till. :)


Av suntliv - 16 oktober 2009 14:43

Semester från arbetet ett par dagar. Mätte blodsockret i morse. 16,3 mmol/l. Det har alltså inte gått ner i värde på morgnarna. :-( Tog en rask promenad förbi sjukhuset med UP att odla före operationen. Helt perfekt väder.

När jag kom hem hade sockret sjunkit till

  

Fortfarande inte okej.


I alla fall var trädkronorna som står på rad i den fina parken helt underbara i sina färger. Jag kan inte återge det vackra men jag försökte knäppa ett kort men det ger inte rättvisa. Himlen var alldeles mörk lila.

Måsarna var som små silversaker som fladdrade mot den mörka bakgrunden. Solen sken. Vackert. 

  

Sen kom regnet.


Senare kom jag till den privata kliniken med mina ´prickar´. Jag blev granskad under förstoringsglas och om en månad vet jag resultatet. I dag är det rött och svullet men ändå. Jag försökte. :-)

Väntrummet var väldigt trevligt liksom sjuksköterskan som tog hand om mig före och under läkarbesöket.

Notan blev hög (men det visste jag att den skulle bli). Jag förvånades över att det var flera unga kvinnor 22,23 - 25? år. Flera stycken på den tiden jag satt och väntade. Jag tyckte de var fina som de var.:-)


Jag har inte gjort någon hemlighet av att jag bor högt upp i ett höghus så döm om min förvåning i eftermiddag när jag ser en man stå utanför köksfönstret. Jag skrattade rakt ut och grabbade tag i kameran. Min andra tanke var, hur set det ut i köket? ;-) Men han pillade med något och sedan kollade han in till Rickard, grannen. :-)

Se! :-)

  


Nu skall jag pysa vidare. Tack för besöket. :-)


Ovido - Quiz & Flashcards