suntliv

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av suntliv - 14 oktober 2009 19:49

...hjärtfrekvensen stillat sig litet jämfört med ett par timmar sedan.


Det gick 7 timmar mellan lunch och middag. Och VILKEN middag! *dregel*

  


Snart: Fotboll.

  


Zzzz.

Av suntliv - 14 oktober 2009 18:58

I morgon är det dags för vaccin mot baconfeber. :-)

Har DU tagit vaccin?


Har i dag avslutat boken Den du inte ser av Mari Jungstedt. Den var bra!

I morgon börjar jag med del ett i en triologi skriven av Anna Bovaller. Den skall bli intresant då handlingen utspelar sig i mina barndomstrakter. Svinajakten heter boken.


Av suntliv - 14 oktober 2009 18:22

Jag har i dag fått ett brev med för mig förfärligt innehåll. Jag mår fysiskt illa. Känns som om jag skall kräkas.


Brevet kom från universitetssjukhuset och innehöll en remiss för rör med blod, två tider till läkare; urolog och narkos, urinrör, tid för röntgen, tid för inläggning dagen före operation och ett formulär med många frågor att besvara. Mobil får jag inte ha med mig. Det är ett stort tyvärr då jag tänkt att ha kontakt med familjen via sms och kunna lyssna på ljudböcker och musik i MP3´n.


Nej, jag kan här inte förklara vad som lamslår mig. Jag tror folk varken ger sig tid att försöka förstå eller kan låta bli att kasta ur sig hurtiga kommentarer och sådana tål jag inte. *allergi* När jag fick den stora tumören i somras var det många som blev rädda "å mina vägnar" trots att jag själv inte haft eller har rädsla för bröstcancer. Nu när jag är rädd och ledsen så kan folk på sin höjd kläcka ur sig ´det kommer att gå bra´. Jaha? Men de vet inte hur/vad jag känner. Eller varför?


Jag visste redan i somras inför förra operationen att detta jag har framför mig snart skulle bli som en mardröm.


Jag har mindfulness, tack å lov, att jag ser det som det är, är i det som är även det svåra.


Jag har som skrivet funderat en del senaste veckorna över människor, mitt liv, förändringar, operation, arbete och bloggen. Bloggen kommer jag nog att avsluta så småningom, i samband med operationen? Jag hoppas kunna dyka upp i en annan form och att flera av er härliga bloggvänner vill följa med, följa mig och att jag får följa er. :-)


Kärleksfull Vänlighet

Denna sprillans nya cd kom i dag från Mindfulnesscenter, intalad av fine Dr Ola Schenström som är den som lärt mig allt jag vet om mindfulness. :-) Den handlar om att vara kärleksfull mot sig själv, det är viktigt. Att man när man tränat på det kan lära sig att gå vidare och visa medmänniskor mer kärlek. Att vara mer förlåtande mot dem man har svårt för, att vara mer kärleksfull mot alla jag möter.


Tack för er tid. Jag var tvungen att rasa av mig.





Ovido - Quiz & Flashcards