suntliv

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av suntliv - 20 oktober 2009 16:52

Det går upp och ner nu. Ena stunden livrädd. Andra stunden lugn, redo, i nuet. Så får det vara.

Jag har en del att ordna med och vill pyssla med innan op men jag får ta det jag orkar och hinner.

Fokus är på op. Tankar kring arbeten har jag släppt. Det kan jag ta tag i längre fram.

Oavsett hur det går blir det ett ´nytt liv´ efter op. Jag vill ha en förändring på det privata planet.

Har en del ideér.


I dag när jag skulle in på ICA stod där en alldeles bedårande fågel och tittade på mig.

  

En kaja. Åh så söt och h*n såg så klok ut. Lade huvudet på sned. Följde efter mig som en liten vovve. :-)

´Jag haaaar ingen mat.´ sade jag och det verkade som om h*n förstod. Älskade lilla kaja.


  

Här är Sankan, sömndrucken ätandes på köttbulle. Sötnos! Glädjespridare. :-)


Har ni sett Santino Rice? Hört hans röst? *gilla* :-)


Önskar en fin kväll.



Av suntliv - 20 oktober 2009 16:44

Hört i en mellanstadieklass:


Fröken:

- Ska inte du ta upp dina engelskböcker?

- Nä.

- Ok, du bestämmer själv, det är ditt liv.


Va??? *tappa haka*


Yngre barnet skall ta upp sin mössa från golvet.

Större barnet trycker ner honom så han börjar gråta och får märke i ansiktet.

Samma fröken:

Vad gör du?

Större barnet:

Det ser du väl?

Fröken:

Men du kan väl be om förlåtelse?


Va??? *tappa haka igen*


Ovido - Quiz & Flashcards