suntliv

Alla inlägg under oktober 2009

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.


Välkommen i klubben! :)


Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Av suntliv - 30 oktober 2009 15:58

Jag har gjort en resa. Ja, jag har verkligen varit där.

 

Om den  (och mitt liv) skall jag inte orda så mycket mer om här i denna blogg utan kanske såsmåningom på ett annat ställe i cybervärlden. Skriva på ett annat sätt än här.


Jag överlevde. Jag tror det värsta är över för denna gång. Jag bär nya viktiga erfarenheter med mig.

Det har inte riktigt gått som planerat med njuren som opererats så jag är ff inskriven på sjukhuset, nu är jag hemma på permission över helgen.


Det skall bli kul att drömma en smula om vårkläder, katalogen kom i veckan. :)

 


Jag skall kanske lära mig spanska. Det är inget språk jag tycker om men kursen fick jag för en billig(obetydlig) peng och jag gillar att läsa och lära (och i det här fallet lyssna) :)

    


En av världens sötaste kom som ett uppmuntrande sms på sjukhuset. Jag blev glad. Puss på nosen. :)

    

Jag kan riktigt SE hur mjuk han är.


Jag har varit så duktig *nicka* och jag skall om inte fler komplikationer tillstöter fara i väg på en annan resa, kanske två. Efter detta år kantat av oförutsedd sjukdom...



Nu skall jag försöka bearbeta mina upplevelser.


TACK.


Ps. Jag hade glömt hur mjuka maristjejerna var. :) Ds.


Hm...ps igen. Vill du hänga med om jag fortsätter skriva hör av dig.


En sak till. Hoppas du får vara frisk. :)

Av suntliv - 25 oktober 2009 16:58

  

Av suntliv - 25 oktober 2009 11:34

Tack för besök och inlägg. Medan jag är borta kika gärna i bloggarna i länklistan *pekar till vänster*

Det är som det är, går som det går. Att inte allt känns okej är också okej.

Eyerything will pass. Bortom slangar i halsen, injektioner, katetrar här och där, kamera i urinvägarna, rtg och så vidare och så vidare skall jag drömma om ett par saker.


Fokusera!


Av suntliv - 24 oktober 2009 22:03

Johan Falk på tv-skärmen.

Tagit en kort promenad till dygnet-runt-öppna macken och köpt några veckotidningar att ha med på ´resan´ om man överhuvudtaget är i tillståndet att man kan läsa, orka ha ögonen öppna eller orkar hålla armarna upp och hålla tidning. :)

Allt är packat. Morgontofflorna från IKEA, nötter, aprikoser, zero cola, fleecejacka, två neccesärer fulla *tittar i taket*...jag skall inte orda mer om känslor och tankar.

Som jag brukar säga:

Everything will pass.


Glöm inte att ställa tillbaka klockan en timme! :)Tack Ewa för påminnelsen.


Ewa skrev i sin blogg vilka konserter hon varit på. Trevligt. Jag försökte minnas de artister jag sett genom åren.

Kommer nog i håg en hel del:


Gyllene tider (6 juli -82 Borgholms slottsruin: första stora konserten :-) )

Paul Rein (någon som minns honom? :-) Tingvalla)

Carola (Skillinge hamnfest)

Georgia Satelites som gjorde låten ´Hippy hippy shake´ (Norrvikens trädgårdar Båstad)

Jerry Williams (Norrvikens trädgårdar Båstad)

Westlife (3 ggr- 3 olika turneér, Köpenhamn alla tillfällena)

Darin (mejeriet Lund)

Bon Jovi (Stockholms stadion)

Melanie C (Stockholms stadion från Spice girls)

Darren Hayes från Savage garden (Globens annex)

Justin Timberlake (Skandinavium på min födelsedag)

Celine Dion (Globen)

Sonja Alden, Sanna Nielsen och Shirley Clamp (Skurup)


Många härliga musikaler runt om i landet (Brolle, Måns Zelmerlöf, Anna Sahlene´, Jessica Andersson, Petra Nielsen, Pernilla Wahlgren, Tommy Nilsson, Tommy Körberg mfl fantastiska framträdanden). *älskar*




Av suntliv - 24 oktober 2009 12:53

Utan att avslöja för mycket om mitt väldigt omväxlande arbete kan jag berätta att jag startade upp en läsecirkel i går. Efter presentation av upplägget och de 7 deltagarna fått välja bland den nyinförskaffade litteraturen (läs pocketböcker i en brokig skara) stod ett studiebesök på det nya biblioteket på schemat.

Jag hade bokat en privat guidning och mannen var fantastisk! Jag och kollegan log och nickade mot varandra i samförstånd. Bland annat fick vi följa med in i ´sagorummet´ där enbart små små lampor likt stjärnor lysta i taket som var kolsvart. Bibliotikarien satte sig på en hög pall framför oss och med myndig stämma började han berätta... helt otroligt bra var det. Jag glömde nästan tid och rum, det var en så spännande historia. :-)

  

Passade på att låna den enda av Mari Ljungstedts böcker jag inte läst.

Tyvärr är det inte favorituppläsaren som läser men jag tror det blir bra ändå.


Har suttit och sitter med Spotify och minns, ler, gråter, blir röd, blir danssugen och njuter.

Vad vore livet utan musik? Jag kan minnas än i dag vilken låt som fick mig ´fast´, var det var, hur det kändes,

vilka känslor som väcktes. :) Fast redan tidigare än det var jag intesserad av musik. :-)

  


I dag har jag tvättat nere i stora tvättstugan. Vilka äckliga grannar man har. Ja, förlåt!?

Jag menar i bemärkelsen att inte hålla rent efter sig. Av samma anledning har jag slutat tvätta i våningstvättstugan. Den gör mig traumatiserad pga grannarna som helt enkelt struntar i att hålla snyggt och inte skäms för det. Det och blans annat att ena grannen tagit min tvättid, tvättat med klorin och inte sköljt efter sig, att grannens barn gapar, skriker, leker, bankar på dörren, smäller med brevinkastet, rasar av sig itrapphuset gör att jag tröttnat att tvätta i våningstvättstugan och därför tvättar jag nu i lilla maskinen i lägenheten och i de stora maskinerna i källaren. :-)

  


Men det är inte bättre där. Jag började med att tömma ludd i torktumlaren och åkte upp och hämtade en Wettexduk att skänka till rengöringen. :-) Golvet såg inte bra ut men det störde mig inte (kanske för att jag inte med egna ögon sett vilka grannar som struntat i att visa hänsyn), jag tog med såpa ner och gjorde rent.

  

Nu är det gjort! (Nästa världskrig startar i en tvättstuga var det en som sade! :-) )


Det regnar ute i dag. Dags att ´SPA:a´.

Dvs  fixa ögonbrynen med färg & plock.

Fila fötterna och göra vid naglarna.

Raka.

Tona.

Smörja.

Så man känner sig fräsch.


Tankar från mig.






Av suntliv - 23 oktober 2009 21:09

  

Marisen Kit och hamstern Sankan. Snälla som få.

Ovido - Quiz & Flashcards