suntliv

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av suntliv - 13 oktober 2009 23:21

Gjorde denna underbara sallad i kväll. Perfekt balans mellan olja, vinäger och kryddor. Tar med hela skålen till arbetet i morgon! ;-)

  


Klockan har passerat 23:00 och det v e r k a r som om grannen slutat hamra...


Natti natt. :-)

Av suntliv - 13 oktober 2009 18:22

Efter många maskiner tvätt och storrengöring i sängen ville jag gosa med Sankan.

Det är nästan en lögn att få honom stilla så man kan ta ett fotografi. :-)

  


Efter lunch promenerade jag för att hämta ett stort brev jag fått via en avi.

Vad kunde det vara?


Färgerna på gården var helt underbara! Se! :-)

  


Paketet var från UNICEF där jag köpt rökelse (första gången för mig).

Ljusen doftar underbart. Ååååh! :-) Vackert grönt.

 


Titta på denna bild jag fick från UNICEF.

   

Jag är ingen ´snö-älskare´  men jag kan drömma mig dit. Att stå där. Känna kylan. Lugnet. Så vackert. :-)


Funderar på operation, arbete och även...bloggen.


Extra tankar till Anna & Sancho i dag. Del av operation, smaka på det Anna! :-)


Av suntliv - 13 oktober 2009 07:36

25 minuters promenad. Jag konstaterade snabbt att jag var för tunt klädd. Det var kallt kallt kallt.

I går arbetade jag ändå till klockan 20:00. Matlaget träffades och lagade mat. Trevligt som vanligt.

I dag skall jag byta sängkläder och tvätta. Jag gillar att tvätta. :)

Pyssla, plocka, städa medan jag lyssnar på Mari Jungstedts första kriminalroman (jag vet jag läst dem i helt fel ordning. :-). )

Fundera över livet.

Se vad dagen bjuder på.


Önskar en fin tisdag! Lyft blicken! :-)

Tankar från mig.



Bilderna lånade från nätet.


Ovido - Quiz & Flashcards