suntliv

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av suntliv - 3 oktober 2009 23:45

Mer sådana här kvällar tack. :)

Råkade fastna vid tv´n i sovrummet. På kanal 1 visades Oldsberg som ´kidnappat´Stina Dabrowski. Så vacker hon var i kväll. Jag blev varm av delar av programmet. Dansa salsa kunde hon också. :-)

  

På kanal fyra såg jag glimtar av Körslaget som leds av Gry Forsell. Jag tyckte inte det var bra körer men det är kul att se körledarna och höra hur kören kommit till. :)

Kvällen har fortsatt i musikens tecken. Mitt kära Spotify är fantastiskt. Jag har sökt och lyssnat på låtar, ställt mig upp och dansat, sjungit med (inte för högt). :-) Köpt hem låtar från cdon.com så nu hoppas jag kunna ta en runda i parken i morgon. Känner jag vill UT. Har köpt ett gäng härliga DISCOlåtar. Mmmm. Blir så glad av disco och av att dansa.

The Trammps - Disco inferno

Boney M - Ma baker

Play that funky music - Wild cherry

Bad girls - Donna Summer

Hot stuff - Donna SUmmer

La freak - Chic

mfl.

*ler förtjust*


Föresten, ser det är ett gäng besökare varje dag. Lämna gärna ett avtryck. Det gör mig glad.


Sov sött, dröm underbart. Somna med ögonen stängda och hjärtat öppet.

Av suntliv - 3 oktober 2009 19:36

Dagen började inte så bra men jag fick sorterat litet bland kläder.:)

  

Skall skänka en del till välgörande ändamål.

  

Regnväder och blåst hela dagen. Ingen längre promenad men väl en tur till brevlådan då jag på hatthyllan fann ett kuvert jag skulle ha skickat till Amanda i Stockholm förra veckan. Fyyy att jag missade det.

  

Ett snabbt mail med förklaring och jag gick så fort jag kunde till brevlådan och stoppade i brevet, som om det skulle hjälpa att hon fick det fortare...:)


Jag gick vägen förbi områdets lilla centrum och i en av affärerna såg jag plötsligt min favorit i det allsvenska laget.

Inte så konstigt då vi bor i samma område. Nej! Jag ville inte (vågade inte) störa honom men jag erkänner att jag diskret fick telefonen på ljudlöst och jag knäppte två fotografier. :) Glömmer aldrig när han förra sommaren fick chans att spela delar av en match och inom loppet av några minuter gjorde två mål. Vilken glädje, vilken energi. Sedan dess en favorit. :) I morgon är det bortamatch mot Örebro.


Hemma plockade jag fram ingredienserna till en sallad (i dag igen). :)

  

Pasta, valnötter, majs, äpple, salladsmix, färska champinjoner, pesto, vita bönor, svarta bönor...väldigt gott.

Bönor är bra för blodsockret (stabiliseras). :-)

  


Jag fick lyssnat klart på Viveca Stens andra kriminalroman som liksom den första var väldigt bra (det enda att invända på var några syftningsfel). I slutet gav jag upp ett ´Ååååh1 Näääää!´Hade inte väntat mig den upplösningen. Mycket bra. Längtar tills del tre kommer, våren 2010.


Det är mycket tankar kring arbete och operation. Det klarnar litet och jag kan få mig själv på rätt eller i alla fall bättre köl igen. :-) Everything will pass. Right? :-)

Nu blir det mer röj i garderober och en ny cdljudbok; Den döende dandyn.  Ha en underbar lördagkväll.

Ovido - Quiz & Flashcards