suntliv

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Thank God it´s Friday! :)

Av suntliv - 2 oktober 2009 19:20

  

Beställde en vegetarisk pastasallad från byns ena konditori och då jag gjort förfrågan fick jag veta att de ville ha beställning i god tid (när det gällde veg sallad). Jag gjorde min beställning i onsdags.

När jag så satt och skulle inta min lunch som såg ´fattig´ut efter att ha plockat bort de gröna oliverna fann jag en baconbit och en kycklingbit i.  Således har de enbart tagit ´vanlig´sallad och trott att de plockat bort allt animaliskt. Hm.Kollegan tyckte jag skulle ringa dit och jag gjorde så. Jag är ok med att köttet varit i salladen, jag plockade bort det men jag vet de som inte hade nöjt sig med det. 55 kr var salladen inte värd i alla fall. Pasta, majs, oliver och soltorkad tomat.


Jag var ff sugen på sallad när jag började planera för middagen. Så det fick det bli! :)

  

Pasta, pesto, majs, tomat, svarta bönor, rökad ost, färska champinjoner. Mums.


  

I morse fick jag höra något positivt från en som arbetar i samma hus som jag gör. Jag smajlade nog en hel timme efter. Hade lust att slå armarna runt honom. *lycka*

Är du generös med kommentarer? Mot folk i din närhet? Mot främlingar på stan? Korta möten i vardagen? Ett vänligt ord? En vänlig komplimang? :)


Önskar en fin fredagkväll! Tack för titten.:)

 
 
Ewa

Ewa

2 oktober 2009 19:43

Ang salladen: vilken arrogans! Är de lika nonchalanta när det gäller allergier, tro?

Min syster var vegetarian i många år, men gick tillbaka till köttätande av just den anledningen att det är så svårt att få ordentlig vegetarisk mat på lunchrestauranger, så vida man inte förvarnar dem flera månader i förväg. >:-(

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards