suntliv

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Söndag kväll.

Av suntliv - 4 oktober 2009 17:45

Blååååsigt!

  

Blåsten till trots gick jag en rask promenad på 30 minuter till härliga discolåtar.

Avslutade i affären och trots att det kan låta fantasilöst blir det för mig pastasallad (något varierad) en tredje kväll i rad. Pasta, pesto, olivolja, krydda, ärtor, svarta bönor, majs, äpplen av sorten Aroma samt valnötter.

  


I kväll är det ett nytt avsnitt av ´Ensam mamma söker´ på Tv 3. Jag brukar se det med ´ett öga´ men i kväll får programmet konkurrens av en dokumentär i tv 2 (tror jag det är). Den handlar om en ung kvinna med utländskt ursprung. Hon är homosexuell och har alltid känt att hon varit det. Hon talar om detta för sin familj och hennes styvpappa som hon sett som sin pappa sedan hon var liten slår henne, hotar henne och förnedrar henne.

Hon flyttar till en egen lägenhet men trakasserierna fortsätter. I dag har hon knappt någon kontakt med sin familj.

Just en fin familj va?? Gubben (´pappan´) kunde inte stå ut med skammen utan flyttade tillbaka till Tunisien (Bra! Stanna där!! ).


Dagens ros till Daniel Larsson, MFF´s anfallare som i dagens match mot Örebro gjorde Hattrick (vissa stavar det hat trick) dvs 3 mål i rad. Grattis fine Daniel! Grattis MFF! :-)


I morgon är det en ny vecka med nya tag. Önskar en bra sådan. :-)

 
 
Ingen bild

Truddelutt

4 oktober 2009 18:39

Blir ju faktiskt sugen på sallad när jag ser dina sallader. Måste nog ta och göra en kycklingsallad med feta och cashewnötter (stavning?). Så gott!
Men idag blir det hemmagjord pizza.

Ok, jag ska smaka EN svart böna vid något tillfälle. :)

Jo visst känner jag till Redhawks men de harvar ju på i en annan serie än MODO ;)
HÅller du på dem eller?

Ska kolla in Agon Mehmeti och se vad det är för en. Spelar han i Malmö FF eller?

Favoritmat? Finns så mycket som är gott. När det gäller köpmat så gillar jag Thai.
Gillar dillkött, pepparrotskött, kokt saltad abborre med äggsås, syrrans pasta-med-tonfisk-broccoli,paprika-och-champinjonsåsgratäng, rosépepparkyckling (gillar kyckling överhuvudtaget), fisk mm.
Du då?

ha en trevlig kväll!!

 
Anna

Anna

5 oktober 2009 11:44

Haha, illustrativ bild! Jag trodde att brandtrappan skulle lossna från husfasaden...

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards