suntliv

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Torsdag.

Av suntliv - 15 oktober 2009 20:38

I dag var det dags för vaccination mot baconfebern. Jag glömde leg men som tur var gick det bra ändå.

  

Jag har hög smärttröskel men nog gjorde det ont medan vaccinet sprutades in. Sköterskan kände inte på muskeln utan bad mig enbart slappna av med armen och sedan stack. Lätt huvudvärk, koncentrationspåverkan och känsla likt att vara berusad infann sig men släppte snabbt. Nu är en enbart öm vid injektionsstället. Svag huvudvärk. Helt okej. Tyvärr blev ett par kollegor betydligt mer påverkade.


Var berörd och ledsen på vägen till arbetet. Tänkte på allt möjligt främst operationen. Det var musiken som utlöste gråten. Eller rättare sagt känslan som musiken rör fram. Älskade musik, jag har i hela mitt liv kunnat hämta ro och styrka i dig. :-)


Såg på TV 3 Singin´bee i kväll. Deltagarna var ´kändisar´. Trevligt var det! :-)

  


Tack till den positiva kraft som finns i min närhet. Du vet vem du är och oavsett hur allt går känner jag stor tacksamhet.  Tack för din tid, sällskap och lånet av dina öron.


Jag skulle vilja blogga om bloggarna som ´skrämmer´mig men det är kanske för lätt att identifiera dem? :-)

Det är ett fritt land och jag behöver inte läsa.


Sedan i somras har jag en tid bokad hos en privatklinik. Jag skall ta bort små ´prickar´. Inga stora grejor men ändå. I morgon är det dags. Jag är inte nervös. Borde jag vara det? ;-P


Hoppas du har en bra kväll. Tack för titten i bloggen.

GOD NATT!




 
 
Hanna @ jasas.se

Hanna @ jasas.se[/url]

15 oktober 2009 22:15

Oj, såna biverkningar visste jag inte att det fanns. Sånt man inte vet / tänker på i första hand ju.

Lycka till imorgon..

Musik kan verkligen sätta ord på känslor.
Kram!

http://jasas.se

 
Malin

Malin

15 oktober 2009 22:36

Hej igen. :-)
Det är Irene på Eragons som har tagit bilderna. Kan tyvärr inte ta åt mig äran. :-) Venus och Måne kommer från Eragons. :-)
Vi får gå på henne om hon bestämer sig för operation då.
Såg att du fått vaccin idag, e de nöfflunsan? Ska få den här på onsdag ja... :-(

http://minaanglar.blogspot.com

 
Malin

Malin

15 oktober 2009 22:39

Badbilderna är det dock jag som kan ta emot cred för. :-)

http://minaanglar.blogspot.com

 
Ingen bild

Patr

15 oktober 2009 23:38

Både jag och min mamma ska nog stå över sprutan eftersom det inte är någon garanti att man inte får baconfeber ändå

 
Malin

Malin

16 oktober 2009 10:43

Hej! Kul med okända läsare av min blogg! Det är inte jag som står brud utan goda vänner till oss som vill att jag skulle fota vigseln. Vackra var de.

http://www.femifamiljen.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

16 oktober 2009 12:09

Tack så mycket!
ja det är en enorm lycka att vänta barn.
Om knodden bara ville komma nu =)

http://malinsliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

viol

16 oktober 2009 19:39

Äntligen fredagkväll! Ska bli skönt med helg! Jag mår äntligen lite bättre idag :) Önskar dig en fin och avkopplande helg, kära vän!

 
Truddelutt

Truddelutt

17 oktober 2009 17:34

En kollega till mig tog oxå sprutan i veckan. Hon tyckte den gjorde riktigt ont kände sig alldeles knäsvag efteråt.

Känner precis som du ang musik. Kan verkligen ladda med hjälp av musik. Kan riktigt känna hur själen fylls på (flum flum...).
Sen rör den till bland känslor ibland oxå så att gråten kommer.

Kramis

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Truddelutt

17 oktober 2009 19:17

Vad för konserter jag varit på de senaste åren. Hm... Tyvärr så har jag bara sett samma grupper den senaste tiden. Tycker att det varit dåligt med andra bra konserter här i Sverige. Var annorlunda förr. Eller så var det väl kanske så att det var bättre musik förr så det är därför som det blev fler konsertbesök då oxå. :)

Iaf så har jag sett Metallica (Sthlm Stadion och Globen), U2(2x Ullvei) och Kent ( Zinkensdamm Sthlm, Annexet i Globen, Sporthallen och Strömsholmen i Eskilstuna samt en gång i Västerås) under de senaste 2-3 åren.
Hade gärna slängt in en konsert med Coldplay oxå men den var ju slutsåld. :(

Pink är härligt kaxig men har inte lyssnat på henne så mycket. Men kan däremot tänka mig att hon är bra live.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards