suntliv

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Lördag kväll!

Av suntliv - 17 oktober 2009 19:36

Hoppas du haft en fin start på helgen.

Jag var flitig och bakade first thing i morse. Bovetebröd med aprikoser och pumpakärnor (bland annat). :)

  

Efter en promenad på 40 minuter (blodsockret var 16,8 mmol/l) :-( så åt jag av det nybakade brödet.

  

Lagade ´flaeskesteg´till mina föräldrar som skall få besök i morgon.

  

Tog en tupplur på eftermiddagen. Smärtan gör att jag inte uthärdar vara uppe. En ´lur´brukar hjälpa. :)

Jag hade sällskap av Bart, den fine killen. Han spatserade så fint fram och tillbaka på mig. Tyst och snällt.

  

Pluttade bara två gånger på mig. ;-)

  


Fick en suddig måhända men fin bild av Alva. Mysungen.Skönt hon är frisk igen. :-)

  


Nej, jag har inte ätit detta - i dag - Marabous nya. Får ni chansen så prova.

Varianten med hallon gillade jag inte, tog en ruta. Resten gavs bort.


Valnötsversionen var slut på ICA i dag. :-( Kunde tro det.

Jag älskar att prova nya grejor, choklad, halstabletter, duschtvål, tandkrämer, bröd, schampon, munskölj, wcrengöring, golvrent, cerat - you name it. Och detta: inte missa! :)

  


Tack för i kväll.


 
 
Felicia

Felicia

17 oktober 2009 21:26

Åh vad gott brödet ser ut! Önskar att jag också hade tid för brödbak den här helgen ;-)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

18 oktober 2009 10:17

Finaste Bart jag sett :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katrinelund

18 oktober 2009 16:49

Steken ser aptitretande ut! Härliga tillbehör, dessutom.

Hade tänkt gå på bio i helgen, men som tur var upptäckte jag på Nätet att nästan alla platserna var bokade (utom raden längst fram...). Blir för sent att gå på en föreställning som startar kl 21, så jag står över till nästa helg. Den som väntar på något gott... (bokstavligt talat i det här fallet, för "Julie & Julia" handlar ju om två matälskare, deras matlagning, kokboksförfattande och matbloggande). :-)

 
Ingen bild

viol

18 oktober 2009 16:59

Åh vad gott brödet ser ut! Finns det möjlighet att få receptet? Har du en skön helg? Jag har promenerat lååångt idag :)

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards