suntliv

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

I söndags.

Av suntliv - 19 oktober 2009 18:25

Vi for de tio milen bort till byn där jag växt upp. Det kändes som om tiden stod still. Eller som om livet gått ut ur byn.

  

Hade middag och efterrätt med.

Satt och som så många gånger förut begrundade utsikten från köksfönstret.

  

Det är ett vackert hem.

  

Mor plockade fram gamla vackra saker och berättade kring dem, om barndomen.

  

Jag blev rörd. När hon lämnade rummet för ett ärende grät jag.

När mor kom tillbaka frågade hon vad det var. Vi kramades länge och jag pussade henne på kinden. Lilla mor.

Jag fick denna ´sockerskål´som mor sa var gammal redan när hon var barn. Jag fastnade för hennes uttryck:

´Hela min barndom finns i den sockerskålen´.

  

Det känns som om hon förbereder sig. Hon är nämligen sjuk, lilla mor.


I dag, måndag, var en aktiv dag. Jag hade en härlig semesterdag. Cyklat två timmar i stan. Först till vårdcentralen för att lämna blod inför op. Passade på att mäta långtidssockret. Förra gången hade jag högsta värdet jag haft någonsin. :-( I dag hade det sjunkit men det är inte bra nog. Har fått tillåtelse att komma och mäta värdet närhelst jag känner. Vi bestämde runt Lucia. Känns bra. Jag har en del bekymmer med maten men är aktiv dagligen och kan jag inte vara aktiv mår jag inte bra.

Har fått handlat, pysslat litet och haft fint besök av Anna. Tack Anna. :-)


Under min cykeltur har jag varit runt och frågat på COOP, Ica Supermarket, stora ICA, två Pressbyråer och Mästelivs efter detta:

  

Men ICKE! Tji fick jag. Lika bra det? Jag skulle inte ÄTA det, bara ha det i byrån tills jag blir riktigt sugen. :) *lovar*


I kväll är det  MFF- IFK Gbg. Såg dem på Ullevi förra sommaren och då blev MFF´s målvakt skadad och låg och blödde på planen. Hjärnskakning. :-( Bättre lycka i dag.


Hoppas du mår fint.






 
 
Ingen bild

Katrinelund

20 oktober 2009 18:06

Du skriver levande om dina tankar och känslor. Tack för att du delar med dig! Det gör att jag själv börjar fundera. Hoppas att du kan bära med dig ert samtal, känna glädje över att ni fick ett fint minne ihop! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards