suntliv

Alla inlägg den 18 juli 2009

Av suntliv - 18 juli 2009 23:53

Har så här sent på kvällen sorterat och rensat ut bland smycken, parfymer, testat parfymer, provat halsband. Färgat ögonbrynen (=nöjd). Allt till tonerna av en cd-boxen ´Toner till tröst`, underbara klassiska, många av dem välkända, stycken. Chopin, Bach, Bethooven mfl. kompositörer. Lugnt och rofyllt. :)

Ska bli skönt att inom de närmaste  veckorna rensa ut ur garderoberna, kanske skänka till välgörande ändamål. :) Ätit för mycket i dag (också) :( har så ont av njuren att jag under dagarna inte kan äta som jag borde; sen på kvällen blir det tyvärr desto mer. I kväll blev det mortoskaka (ljuvlig men totalt onödig).

Det är viktigt med vila och återhämtning. Som i kväll. Härligt. Nu önskar jag Dig en god natt.:)


Av suntliv - 18 juli 2009 16:37

Det befann sig betydligt fler personer på nya, fina köpcentrat i dag än i går. Regnet gör sitt. Jag fick köpt en väska, Esprit-toppar för halva priset, hårborstar av bra kvalitét (utredningsborstar) och jag var i min nya favoritaffär Bijou Brigitte där jag hittade mysiga grejor. Nu får det vara bra med shoppandet!! Efter långpromenad till city intogs lunch på MAX (hamburgerkedja för den som inte vet). Jag åt ekologisk falafel (tänkte på dig Anna :-). Gillar du stark mat kan du prova! Hittade TZAY och länsade beståndet av det ;-) 4 små paket färska spett på Engel-brektsgatan. :) En av tre affärer som säljer just TZAY i stan. Hittade i en (för mig) ny ZOOaffär de tjockaste godaste hirskolvarna till pippi. S.k ´kinesiska´, de är torkade på ett visst vis. Köpte 10 stycken, så blir pojkarna  glada. :)

Ha en trevlig lördagkväll! Kram på dig och tack för titten!:)

Av suntliv - 18 juli 2009 08:48

Körde till nya köpcentrat i stan. Hade varit där en gång tidigare på bio och tagit en snabb titt i några affärer. Åh, så fint där är!! REA hade de också.

Fick två värmeljuslyktor (som om jag behövde fler ;-P ), ett armband med hem.

I en liten affär köpte jag ett vackert silverset med lila sötvattenpärlor. Det innehöll örhängen, kedja och en stor berlock. 129 kronor och det var inte på REA. ´Kostar det enbart 129 kronor skall jag be att få köpa ett sådant set tack.´ Sagt och gjort. Men när mitt sällskap skulle äta middag tog jag upp setet och såg en prislapp med 199 kr på kedjan och 375 kr på berlocken. Jag kände jag ville gå tillbaka även om sällskapet sa att de minsann aldrig skulle gått tillbaka och det var ju han i affären som gjort fel osv. Jag fick gå ensam tillbaka och när jag kom dit var en kvinna där och hon visste exakt vad det gällde. Hon blev så glad och pga min ärlighet drog hon av en rejäl rabatt så jag köpte (enbart) berlocken för 250 kr. Så gott det kändes. :-)


Sen fann jag den finaste och underbaraste affär jag någonsin sett!?!

Jag har aldrig sett så många och så fina smycken (läs stora örhängen) på en gång. I alla färger. Halsband och hårspännen också. Bijou Brigitte. En ny tysk kedja förklarade expiditen. Jag måste nog dit och kika i dag också. ;-) Skall träffa min bror och ta en fika där.


Urologen ringde i går och jag har nu fått detaljer inför och om operationen. I bloggen lämnar jag det därhän.


I går åt jag något ljuvligt som jag vill tipsa om. Klyftpotatis. :)Inget märkvärdigt men enkelt, gott och billigt. Jag tvättade av färskpotatis och delade i klyftor. Hällde på rapsolja, rosmarinkrydda, salt, litet piffi allkrydda och paprikapulver. In i ugnen och rörde om vid ett par tillfällen under tillagningen som tog kanske...40 minuter. Minns inte gradantalet men jag började nog på 200 och sänkte sedan till 150 - 175. MUMS.


Trevlig helg! Tack för titten!


Här är favoritaffären? :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards