suntliv

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av suntliv - 20 juli 2009 19:39

Vilket BUSVÄDER! Ösregnar. Stackars killar som spelar match. Jag ser dem på tv i stället. :) Har efter jobbet hunnit handla mat och lagat en gryta (likadan som i går). Köpt alla ingrediener till Canelloni och grekisk gryta jag beskrev i gårdagens inlägg. Jag har även för första ggn på hundra år varit på systemet och köpt frukt-och bärlikör. Detta enbart för en ljuvlig kaka jag skall prova på att göra, den var verkligen suverän. Hoppas den blir så även när jag gör det.:)


I dag på bussen hem från arbetet kunde jag inte hålla mun. Två bröder åkte med sin rökande mamma och den äldre av bröderna slog, tryckte ner huvudet och var allmänt störig mot sin bror. Jag vet, man kan dra den om ´syskonkärlek´yada yada men jag ville inte se denna misshandel, blev så himla trött på det, såg jätteobehagligt ut. Jag frågade lugnt den äldre killen. ´Varför slår du honom?´. Han svarade att han inte visste. Jag log mot den yngre. Äldste pojken tittade på sin mamma som inget sa. Tydligen hjälpte det, han gjorde inte sin bror illa resten av resan i alla fall.


I dag kunde man läsa på  löpsedeln något i stil med ´Pappa & dotter druknkade. De skrek: Hjälp oss.´ Det är så fasansfullt. Svenskt par på semester i Norge, båten kantrade, vattenfall, strömmar...behöver jag fortsätta? :-(

Fy så hemskt tragiskt. Ett ögonblicks skillnad.


I dag har det blivit alltför många körsbär, der är så goda. men vad gör antalet körsbär om 100 år? :)


Nu kallar riset. Och disken.

Tack för tiden Du ger här.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards