suntliv

Alla inlägg den 28 juli 2009

Av suntliv - 28 juli 2009 18:39

När jag slog upp ögonlocken i dag kände jag direkt: ´Parken!´ Jag såg genom persiennen att solen sken och jag kände sådan lust att komma ut. Har (pga smärta) blivit si och så med träning på sistone ju. 55 minuter i parken blev det. Jippi! :) Hem. Duscha. Stående äta en hårdbrödsmacka (hann inte mer). Hämta cykeln och i racerfart cykla för att hinna med min tid på ´privatkliniken´. Det gick bra där (skulle kunna berätta några små detaljer som väckte tankar men tar tillbaka det). Fått en tid i oktober, får se om den passar med alla andra tider, operationer...Föresten, något helt annat: knutan är nu 9 x 8 cm!! :(


Köpte en bunt med rädisor, en liten ask blåbär och några nävar vaxbönor. Det slog mig först när jag kommit een bit på vägen hem att det nog var ett överpris säljaren drog till med? 140 kronor!?! :(


I dag gjorde jag något dumt. Jag har låtit marisarna hälsa på Sankan (hamster bäbis) och det har gått bra. Det gjorde det med Kit och Sankan också men VIPS kom Emma och väste likt en kattaracka och HÖGG efter sankan som lade sig på rygg och spelade död. Det kunde han ha varit också om inte mitt finger kommit i vägen. Det kändes rejält när min annars så fredliga lilla Emma högg mig. Tur det inte var i lille Sankan som alltid är pigg, glad, nyfiken och bedårande söt. :)

Töserna har i dag fått ett till hus i buren och det gillas speciellt av Hanna och Alva. Ett ´timmerhus´ likt i skogarna i Canada. ;-)


I dag kom ett brev med ett paket i med posten. I det vackra paketet som jag öppnade med omsorg fanns en liten bok med precis det jag försöker lära och praktisera nämligen att vara i nuet, inte oroa sig för mycket, acceptans och annat bra. Tack Pia för fina ord i kortet och en bra och användbar gåva som jag redan värdesätter högt!


I morgon skall jag förhoppningsvis ut i parken igen på morgonen för att efter lunch träffa en fin människa som jag har förmånen att arbeta i samma verksamhet som. Nilla kallas hon. Tack Nilla! :)


Lycka till på resan Nini som i morgon far till Mauritzius!!

Ha det gott. Tack för besöket här i bloggen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards