suntliv

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av suntliv - 25 juli 2009 20:16

Trött. Sover. Helt slut. Men i kväll har jag ´gjort mig till´ och bakat en s.k ´italiensk paj´. Önskar ni kunde känna doften här blivit sen pajen kom ur ugnen. Mmm. Mild, god, ljuvlig. I pajen finns bland annat kanel,  rivna Jona gold äpplen, grovhackad mandel, russin som legat i blöt i frukt-och bärlikör (som jag köpte enbart med tanke på pajen). När jag blev bjuden på denna paj kände jag att den var det absolut godaste jag smakat. Delikat. Hoppas min också är det. :-)


Visar även bild på Emma, en av mina fyra ´det-bästa-som-finns´. Alltid vänlighet och värme från dessa underbara djur som är min sanna glädje. :-)


Här kommer för icke-känsliga en bild som inte ger knutan rättvisa men än dock.

Väntar på besked och det kanske kommer nästa vecka om inte remitterande doktor har semester? Smärtan från njuren har ökat. Inte konstigt. På drygt en månad har den största av stenarna ökat från 2½ cm till 3 cm x 2 cm. Den mindre lär vara mer än 1 cm och de upptar större delen av njurbarken. Jag kan helt enkelt inte promenera/powerwalka för tillfället. Detta påverkar min diabetes och jag blir tjockare om magen. :-( *sucka* men skam den som ger sig. Nu är det semester och en del trevligheter inplanerat mitt i allt kring hälsa. :-)

Det är inte hur man har det utan hur man tar det! Eller hur?


I förmiddags cyklade jag till en alldeles speciell handelsträdgård och frossade i gröna växter och köpte ett gäng. Här skall sorteras, röjas och fixas under semestern. Så gott jag hinner. *älskar*

Värme från mig till dig.

 Tack för din tid.ack


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards