suntliv

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av suntliv - 21 juli 2009 18:49

En kort dag i dag (på arbetet), for hem tidigt på e.m och handlade på ´stora ICA´. Jag har ätit alltför många körsbär i dag - också. *tittar i taket* Åh vad de är goda -och vackra i färgen. :)

Läste på text-tv att de i går funnit pappan och i dag sexåriga dottern som drunknade i Norge. Ord blir överflödiga. Så fasansfullt. `Shit happens´ som Marlon Brando sa i ´The score´. Jag hade inte tagit med en sexåring på forsränning, illa nog att utsätta dem för bilfärder, flyg, tåg eller hur man transporteras. Man anar aldrig när det är ´sista gången´. Vem kunde tro det?


Om ni visste hur trevliga busschaufförerna är. :) Efter år av pendling lär man sig känna igen dem och i dag var det en jag inte sett på länge så när jag sagt ´Hej!´sa jag ´Det var kul att se dig igen!´. ´Har du varit borta? ` Han svarade ´Det var nog ett år sedan du såg mig.´ ´Jaha, har du varit borta?´ (idiotisk fråga va? haha) Då hade han haft kontorstjänst. `Kul att se dig i alla fall, jag minns dig som så vänlig.´ En uppriktig komplimang är aldrig fel eller hur? Jag blir så ´lycklig´av vänlighet. :)


Har en intressant rapport jag skall läsa om hur mindfulness påverkar, en undersökning inom primärvården. :)


Måste tipsa om bloggfamiljen.se. Jag läser Magdalena Graafs blogg för att hon kan vara så rolig och nyss läste jag ett inlägg vid namn ´KUB´ (läs det!) i Kim Kärnfalks blogg. Tårarna rann. Så fantastiskt skrivet av en kvinna som längtat efter barn i många år och som gjort många försök och som varje månad gråtit och inte vetat hur hon skulle överleva när menstruationen kommit som ett hån. Kim! Jag håller tummar & tår!!


Är ´Allsång på Skansen´ första klassens skit (förlåt Anders)? Får den uppfattningen just nu när Lars vegas trio intagit scenen!


Ha en trevlig kväll.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards