suntliv

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av suntliv - 26 juli 2009 20:55

Vad skönt med en söndag där jag dagen efter inte behöver åka till arbetet ...

s-e-m-e-s-t-e-r. :) Haft mycket (bara förnamnet) ont i magtrakten i dag och vad lyxigt att bara kunna ligga och vila i sängen med rullkudden mellan knäna. Nu har värken släppt för denna gång och jag har ätit pajrester till efterrätt.

Var ett slag på COOP och fann några billiga komedier. Dessutom fyndade jag ljudböcker för 149 kronor jämfört med bokklubbarnas ´klubbpris´289 kr/st!!

Jag skall vila och återhämta mig med ljudböcker tänkte jag. En stund koncentrations-och uppmärksamhetsträning före läggdags kanske? Vara ´här och nu´medan boken läses upp. Härligt. Låna cd-böcker på stadsbiblioteket?:)


Jag tar mig sakta med säkert an bostaden och dammar, sorterar...viljan finns. Värken (njurstensanfallen) sätter ´P` för ambitionen. När krampen släpper gör jag så gott jag kan.


Har ni sett reklamen för barncancerfonden? Den talar ungefär om att tre av fyra barn blir friska från cancer men det fjärde dör. Hur många missvisas och tror att var fjärde barn dör i cancer? det är vart fjärde barn av de som

d r a b b a t s som (tyvärr) dör, enl statistiken. Skillnad.

Här är dagens fynd i alla fall:

Av suntliv - 26 juli 2009 07:33

Såg en film i går ´Marley & jag´. Grät floder. Fick hämta Emma och ha henne hos mig. Stackars Emma, hennes fina päls var våt av mina tårar. Jennifer Aniston & Owen Wilson var så fina mot Marley, hela filmen. :) Sitter här och får tårar i ögonen igen.

Önskar dig en fin söndag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards