suntliv

Alla inlägg den 31 juli 2009

Av suntliv - 31 juli 2009 21:11

Jag & sällskapet hamnade på en köttrestaurang www.jensens.se

och jag åt enbart potatis, sås, sallad & vitlöksbröd. Tänk 34 kr för en skiva vitlöksbröd. Hoppsan! (Obs! Jag är inte snål :)

Filmen Sommaren med Göran som hade premiär var rolig!!

Nu önskar jag en trevlig helg!

Av suntliv - 31 juli 2009 11:08

Nu är det klippt, tvättat, masserat, fönat, plattat, lockat, ångat och Gud vet allt. Efter tio minuter börjar jag skruva på mig. Var är hårspännet?? :)

Jag har både plattång, våffeljärn, el-rullar och allt man kan önska men använder inte. Hur skulle jag kunna hålla på så med håret? Jag menar jag som använder cykelhjälm, svettas lätt i hårbotten osv? :)

Drömfrissyren är så som Reese Witherspoon har i komedin Sweet home Alabama för då kan man ha kort men ändå en frissyr (slags  litet upplippt page och luggen lång som det andra - gick det att begripa? :P) som går att variera på många sätt. Men jag är inte där - än. I tidningen Allas fanns för många år sedan bilder på en kvinna som hade en kort frissyr som gick att variera om man ville se ´snäll´ ut, skulle gå på fest och ett annat alternativ. Jättesnygg. Om jag går ner si så där 6-7-10 kg (dream on) vill jag ha håret så som i gamla Allas. :)


I dag hyllas Bart och Homer på deras 8 årsdag!! :) Med sallad, gurka, persilja och senare favoriten popkorn. :) Hipp hipp hurra killar!

Av suntliv - 31 juli 2009 06:17

I kväll är det dags för biopremiär av den svenska komedin ´Sommaren med Göran´. Innan filmen skall vi på restaurang och äta en bit. Denna kväll ser jag mycket fram emot. Men först: besök hos frissan! :)


Tillägg: Jag tillåter mig själv att vara positiv även om jag skulle kunna åka till sjukhuset och ge sköterskan som ringt mig två dagar och gjort stora fel, en spark i r....umpan!! :( Hur kan en ssk ringa hem och gör det som läkaren alltid skall göra: ge diganos (som dessutom var fel enl ÖL, fast de hade på konferrensen haft den uppe som en möjlig anledning och diskuterat när det gäller min snabbt växande knuta som är som en halv tennisboll i storlek nu).


 Sedan säger hon nonchalant att den inte skall opereras bort och gör mig mycket ledsen, orsakar oro och ilska. Det var enl ÖL inte heller sant. Någon behandling blir det,enligt ÖL blir det operation. Kirurgen har jag inte träffat än.


I går när ssk ringde och gav mig en återbudstid ´säger hon att doktorn jag ska träffa opererar innan så han kan vara litet sen men att HON kommer att vara där. Är det nu hjärtfrekvensen skall öka? Menar hon att hon är där och tar emot (jag tänker inte kallprata) eller att hon skall vara med (det skall hon inte!).

Dessutom har hon sagt att det inte är något ´elakt´ så jag har (fortfarande) ingen anledning att vara orolig för läkarbesöket (merän att dr skall säga att knutan får vara kvar men då har jag plan B!?;)

*morrar*


*andas djupt, samlar mig och går till frissan*


Tack!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards