suntliv

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av suntliv - 19 juli 2009 23:35

En härlig, lugn söndag. Hoppas att Din också varit det! Promenad till affären. Handlade. Ätit allför många goda, söta nektariner i dag... Sov som en stock på soffan ett par timmar. Ljuvligt.:)

Har nu klyftpotatis med rosmarinkrydda i ugnen och gryta på spisen. Ska snart göra salladen. Mums.

I veckan har jag ambitionen att premiärlaga två rätter nämligen Grekisk soppgryta (svarta linser, lök, morot, lagerblad m.m) och Canelloni med spenat och ricotta (färska lasagneplattor, vitlök, soltorkad tomat, parmesam, spenat m.m) Undrar vart jag skall få tag på ricottaost och är sådan god?


I morgon är det första arbetsdagen i sista veckan före min huvudsemester och jag börjar ta in att jag faktiskt skall vara ledig! :) Har en del planer för semestern och det känns icke-stressande, i alla fall det mesta.

Får se vad som hinns med. :)


I dag har jag, då jag inte äter fisk,  återupptagit mitt ätande av Omega 3 kapslar men fy vad de luktar...kanske skall ta linfröolja i stället för fiskolja.


Suttit och läst igenom helgens DN. Alltid intressant. Nu säger jag god natt.


Jag saknar bloggspot-bloggen för det var lätt att lägga ut bilder/foton på ett annat sätt än här. Det blir mycket text nu och totalt ointressant *skratt*. Förlåt. *skäms* ;)


Tack för Din tid i alla fall. :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards