suntliv

Alla inlägg under oktober 2009

Av suntliv - 2 oktober 2009 19:20

  

Beställde en vegetarisk pastasallad från byns ena konditori och då jag gjort förfrågan fick jag veta att de ville ha beställning i god tid (när det gällde veg sallad). Jag gjorde min beställning i onsdags.

När jag så satt och skulle inta min lunch som såg ´fattig´ut efter att ha plockat bort de gröna oliverna fann jag en baconbit och en kycklingbit i.  Således har de enbart tagit ´vanlig´sallad och trott att de plockat bort allt animaliskt. Hm.Kollegan tyckte jag skulle ringa dit och jag gjorde så. Jag är ok med att köttet varit i salladen, jag plockade bort det men jag vet de som inte hade nöjt sig med det. 55 kr var salladen inte värd i alla fall. Pasta, majs, oliver och soltorkad tomat.


Jag var ff sugen på sallad när jag började planera för middagen. Så det fick det bli! :)

  

Pasta, pesto, majs, tomat, svarta bönor, rökad ost, färska champinjoner. Mums.


  

I morse fick jag höra något positivt från en som arbetar i samma hus som jag gör. Jag smajlade nog en hel timme efter. Hade lust att slå armarna runt honom. *lycka*

Är du generös med kommentarer? Mot folk i din närhet? Mot främlingar på stan? Korta möten i vardagen? Ett vänligt ord? En vänlig komplimang? :)


Önskar en fin fredagkväll! Tack för titten.:)

Av suntliv - 1 oktober 2009 23:02

...Sabina och Moa som två av juryns wildcard i morgon. Vilka fyra vill ni se? :)


Har tänt ett ljus för lilla mor som efter nära en vecka på sjukhus fått komma hem i dag. :-)

Hoppas hon får vila ett tag och får vara hemma.


Ögonen går i kors...det skall bli SÅ skönt att dra täcket över huvudet. :)

Zzzzzzzzzzzzzzzzz.



Av suntliv - 1 oktober 2009 22:59

...du. :)

  

Av suntliv - 1 oktober 2009 20:26

IDOL... såg killarna i går och inte ens den som impat på mig (Eric) sjöng bra.

Reza låter ´inte bra´ när hon pratar men sjöng BRA! Den första som sjöng i kväll Nicole eller var hon hette var eh...hur skall jag uttrycka mig...mindre bra. Vad ÄR det för skräp? KAN det finnas fler som kan sjunga i detta land? Behövs det fler IDOLprogram? Darin kom tillbaka. :)


  


Camilla, du är ´våglig´(eller tokig?) att ge dig på My heart will go on som drottningen själv, Celine Dion,

sjunger gudomligt. Vilket hemskt komp i bakgrunden, upptempot. Dansade som en dansbandssångerska.

Buhu. *gråta* Förlåt Camilla. *rysa*


  


Här är Kit med Sara hos mig. Fina tjejer. :)


Är det någon som minns Andreas Sjöberg från tidigare IDOL? Jag älskar hans version av People get ready som han sjöng i en deltävling. Jag har fått höra honom live sjunga just den låten som han gjorde toppenbra.


Äsch, det blir inget vettigt skrivet i kväll. Sorry? :)


Natt natt.

Av suntliv - 1 oktober 2009 08:04

I dag är det World vegetarian day.


Ovido - Quiz & Flashcards