suntliv

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av suntliv - 5 augusti 2009 22:05

Ville bara visa två underbara foton på Emma och lilla baby Kit som ´Alf´. Någon som minns honom?? :)

Fick armbandet från NinaSTHLM i dag. Fint va? :)

Av suntliv - 5 augusti 2009 20:17

Blev undersökt, fick taget blodtryck, han tog en grundlig anamnes, jag fottades i olika vinklar (kunde till en början inte hålla mig för skratt). Operation blir ganska omgående och jag skall i morgon få ta venprover. Mycket att ta in.


Dr förberedde mig på att de inte enbart skall(kan) ta bort knutan utan måste ta en bit också. Sen undrade dr om jag använde bh. Hrmpf? Då kanske det inte märktes så mycket om man ´samlade upp´ struten i bh´n men det kan vara så att jag vill ha en protes för att få samma storlek  på boobsen (om man använder tajtsittande top) sa dr. Det finns att prova ut. Den som lever får se.


Han frågade också om jag var orolig. Dr menade att många blir oerhört oroliga när det dröjer med svar. Hörde från ett rum en kvinna som skrek ´i attacker´. Skrek och skrek. Förtvivlat. Hjärtskärande. Ungefär som man hör på en förlossningsavdelning. Kanske hade hon fått mottaga ett svårt beslut, en diagnos? Kära vän...


I morse blev det ytterligare en rask runda i parken, 12 halvtrappor upp och ett antal gånger med hantlarna. Nu skall töserna badas och fönas de små liven.

För vissa av dem är det första badet någonsin. Sänder en tacksamhetens tanke till ´min´doktor som hjälpt mig hit.



Ovido - Quiz & Flashcards