suntliv

Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av suntliv - 14 augusti 2009 23:47

Efter tre Beck (Kartellen, Advokaten och I Guds namn) gäller Spotify och enkla strechövningar av armen  vid sidan för op-ärret. Tidigare i veckan har jag inte kunnat lyfta armen alls/utan hiskelig smärta. Det går således framåt.:) I dag har jag legat i timmar på akupressurmatta, somnade.

Mailade till de fina människorna som jag utbildat mig till mindfulnessinstruktör tillsammans med. Skrev att jag i maj av en händelse upptäckt en knuta i vänster bröst, att jag varit på otaliga läkarbesök och undersökningar och sedan gick det snabbt till op i måndags. Som svar har jag fått värme och kärlek av dessa fina människor utspridda i hela vårt avlånga land. Från Kiruna i norr till Malmö i söder. Blev så rörd. Jag är mer lättrörd nu, på sistone, än tidigare.

Parakiten Bart har suttit på mina axlar i kväll och han är ljuvlig när han försiktigt biter på mina små örhängen som sitter tätt intill örat. :)

Efter två cd-böcker av Mari Jungstedt, handlingen utspelar sig på Gotland har jag i dag upptäckt Johan Theorin vars deckare utspelar sig på Öland,

där jag tillbringat många sommarveckor som barn. Jag beställde dem i cd-bok-form. :)

Kom-i-håg:

Allting är okey, även att det ibland inte är okey är okey.

Ro och frid inför natten.

Av suntliv - 14 augusti 2009 06:48

Lycka är att vakna, gå till maristjejerna och inte höra ett knäpp av rossel från Alva. I går kväll hördes det så tydligt att det var ansträngt med andningen. Alva var underbar och tog fint sin medicin och Proviva i morse. Tack Anna för tipset om Proviva.

Efteråt smakade utmärkt med frukostgrönsakerna tyckte alla fyra. :)

Vad gör då smärta i ett sår när man vet det går på rätt håll i läkningen?

Jag känner mig mer rörlig denna fredag så jag har redan börjat fixa i köket, härligt. Jag trivs bäst med att vara i gång.

Skratta inte men jag lyssnar om igen på ´Upp till dans´ med ´dansbandseliten´ :) Ni har sett reklamen för cd-skivorna ´Upp till dans´ man kunnat köpa med tidningen Expressen? Nej, jag har inte köpt någon men jag älskar ju musik och är allätare och det spritter i benen. Vill bugga.

Inte för att jag kan men skulle vilja lära... :)

Smaskandet från marisarna som äter grönsaker en bit bort är rena musiken i mina öron :) Allätare var ordet! :D


Ovido - Quiz & Flashcards