suntliv

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av suntliv - 7 augusti 2009 20:55

Redan klockan 07:00 snörade jag på mina Asics för en härlig tur i parken. Så välskött och blommigt. :)

Tio mil österut, till mina föräldrar, bar det av efter dusch och ett stort glas fil. Vi åt buffé och senare fika.


Förbereder mig inför operation. Tumören (knutan) ser hemsk ut nu. Stor, hård, missfärgad och öm i kanterna. Som en halv ituklippt tennisboll under skinnet, närmare en decimeter. Snabbt har det gått sedan upptäckten i maj månad. Undrar hur ärret kommer att se ut.


Jag känner stor tacksamhet och faktiskt ett inre lugn.

För det är så här att kära läsare att " everything will pass". Är inte det underbart? Allt är ju övergående. :)

Jag skall träna mig på växlingarna i sinnet, känna vad som händer ögonblick för ögonblick. Mindfulness.


Töserna är under soffbordet på en utbredd pläd som ligger på en ituklippt sopsäck (om de får för sig att skvätta). Litet pellets, vatten och deras ´koja´ så myser tjejerna. Som små gulliga hundar :)

Önskar en trevlig helg och tackar för titten. :)




Ovido - Quiz & Flashcards