suntliv

Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av suntliv - 11 augusti 2009 20:38

 Det visade sig inte vara en "ituklippt tennisboll" utan en knytnävesstor tumör. 250 gram har avlägnats av struten och det som skulle bli ett 5 cm långt ärr blev ett 15 cm långt Frankenstein ärr.

Jag var inte beredd på smärtan.

Jag var inte beredd på såret.

Jag var inte beredd på utseendeförändringen.

Jag gråter när jag ser mig själv.

Varje andetag känns.

Hej då klänning, hej då linne, hej då simning,

hej då passande bh.

Sover.Sover.Sover


Den som åter säger ´men det är i alla fall inte cancer´ skall jag sparka där bak. Hårt. Jag vet inget om vad det är, dr vet inte heller - än. Han säger det är mycket ovanligt med så här snabbt växande ´saker´. Så stor. Så snabbt.


Tack för korta sms,små mail med frågor. Jag vet inte vad jag skall svara. Ska det göra så här ont? Skall jag vara så här sned? Skall jag inte kunna sätta upp håret? Bära litern med juice osv. Måste låta mig hela några dagar.


Förbandsbh skall jag ha dygnet runt i 6 veckor. Tanken på nästa operation blir för mycket...den blir ännu värre. Fy fabian.Och ja! Jag får vara ´så här´dagen efter op. :)


Varning för ´känsliga` bilder.

Av suntliv - 11 augusti 2009 19:14

Grattis till fina Madeleine och Jonas som förlovade sig den 12 juni men tillkännagav det i dag den 11 augusti.

Ovido - Quiz & Flashcards