suntliv

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av suntliv - 19 augusti 2009 21:38

Det blev en bra dag i dag trots ökad smärta i såret (kanske för att jag varit i gång så mycket?). Tack till Håkan för hjälp i dag med alla ärenden. Verkligen trevligt med sällskap och bärhjälp. Tack också för den fina ´högrejen´till tjejerna (kommer just nu inte på vad den kallas).

På eftermiddagen blev det besök på festivalen. Vilket underbart väder. Solen värmde så gott. Lagom med folk. Härliga dofter från mat från all världens hörn. Vi såg ´Talang 2009 vinnaren´ Charlie Caper uppträdde, det var trevligt. :) Vi kollade i en massa stånd och jag såg en ´huvudmasserare´, keramik från Lettland och handgjorda fantastiskt väldoftande tvålar jag skulle vilja ha. Men man kan inte ha allt eller hur? :)

Köpte 6 bitar fina gotter handgjorda från England och de tillsammans med en tjock lakritsstång kostade (svimma inte!) 170 kronor. What the ****? :)

I ett skyltfönster såg jag min ring. Min och min...den ring jag gått och blivit kär i i sommar. Tyvärr finns den enbart i ett antal ex och designern som jag mailat fram och tillbaka med gör inte fler av den sorten men OM jag vill kan hon i november när hon har bättre tid göra en efter mitt finger.

Så glad jag blir! Tack Desire´. :)


I morgon skall jag få celebert besök av en bloggvän (eller vad skall jag kalla dig Nini?). :) Sov gott. Tack för titten.

Av suntliv - 19 augusti 2009 08:33

Jag hyvlar vitkål med osthyvel. Skär paprika i tunna strimlor.

Saltar och det får dra en stund.

Jag kramar med händerna ur vätskan ur kål och paprika, den är då mjuk och slak. Ekologisk rapsolja, äppelcidervinäger och grovmalen svartpeppar.

Rör om. Smaka av. Njut.  :)

Av suntliv - 19 augusti 2009 07:45

Uppe före tuppen. Städa badrum, återvunnit papper, kartong och glas, dusch med efterföljande såromläggning, 30 minuters lugn promenad. Härligt. :) Nu blir det frukost innan jag får besök. Vi skall åka och handla; i djuraffären, COOP, ICA, hämta en ärr-salva jag beställt, besöka apoteket...:) Men först frukost och litet ´plock´.

I eftermiddag blir det en tur med buss ner på stan där det för tjugofemte året i rad anordnas festival.


Jag har funderat över varför människor förväntar sig att man skall ´reagera på ett särskilt sätt´ i situationer. *sucka*


I kväll får vi heja på Zlatan som gör sin debutmatch i Barca. :)

Ha det så bra.

Ovido - Quiz & Flashcards