suntliv

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av suntliv - 12 augusti 2009 21:56

Spotify alltså? :) *sa hon som älskar musik*


Jodå, i dag har jag förutom att oja mig över smärta hängt upp en maskin tvätt och diskat försiktigt med en hand. Jag fick fin hjälp med att få hem några saker från ICA, posta två vykort till Cliff på San Quentin state prison i USA, städa buren åt tjejerna och hämta ett paket höstkläder och två plädar på La Redoute. Dessutom fick jag hem strips och sterila absorptionsförband från apoteket. Hurra.


Verkar vara bra grejor från La Redoute, tyvärr kan jag inte prova. Skäms att säga att jag inte ens duschat i dag. Det är för ansträngande och gör ännu för ont att dra av kläder och duscha med en arm. Gjorde det i går. Yaj!:)


Den trogne läsaren vet att jag uppskattade att höra Mari Jungstedt på cd-bok, uppläst av förträffliga Katarina "Tomten är far till alla barnen" Ewerlöf.

Det kändes som om jag VAR på Gotland där handlingen i hennes böcker utspelas. :) I dag lyssnade jag klart på ännu en bok. Har pga en förfärlig trötthet inte varit människa till att kunna behålla fokus utan somnat från varje försök att lyssna på spåren på cd-boken.


Längtar efter mina hantelövningar och powerwalks i stora parken men de lär dröja vad jag förstår. *aj* Ok att sitta upprätt just nu när värktabletterna börjat verka. Funderar även om jag inte är där än, över nästa operation som innebär att de skall gå in i ryggen och via urinröret och försöka avlägsna. Hade önskat jag fått komma ´tillbaka´i någorlunda form innan dess, såret efter struten tar 4 - 6 veckor att läka.


Om jag skall bortse från svår smärta, rörelseinskränkningar och annat som ett stort op-sår medför så är det skönt att ha ro och kunna VILA. Återhämta. Läka. Nästa vecka kanske jag skall se några (bra?) dvd jag köpt och inte sett ännu:

Efter bröllopet med bla Rolf Lassgård

Moulin Rouge med bla Nicole Kidman

Boxen Nikolaj & Julie (dansk serie)

Himlens hjärta med bla Endré, Ekelund,Persbrandt, Maria Lundquist

Crasch med bla Sandra Bullock

Någon som sett dem och som läser här och kan ge ett omdöme? :)


Lyssnar på musik i lurar medan jag sitter här med den lille bärbare.

Giant, Alias, Eros Ramazzotti, Jerry Williams, Madonna, Robyn, Lita  Ford & Ozzy Osbourne och nu underbare Richard Marx. Jag kan inte vara still (eller tyst) när jag hör det. Jag längtar så efter att dansa, det var ÅR sedan. Någon mer?? :)


Hoppas ni mår bättre än jag gör i kroppen. Tack f din tid.

Go´natt! :)

EVERYTHING WILL PASS! Glöm inte det.


Ps. Skall härnäst lyssna på boken´Aldrig fucka upp´ av Jens Lapidus. Uppläsare Jonas Malmsjö. Jens sätt att skriva har fått bra kritik.Ds

Av suntliv - 12 augusti 2009 06:49

Via nätet gjort beställning av denna salva som lär vara effektiv mot Frankenstein-ärr. Har även lagt ut konsertbiljett till härliga PINK i Globen 10/11, till nät-försäljning, halva priset.Vågar nämligen knappt tro jag är fit for fight till dess.

I dag skall jag ge mig på konststycket att diska några grejor i diskhon. Och vila. Ha en bra onsdag.

Ovido - Quiz & Flashcards