suntliv

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av suntliv - 13 augusti 2009 22:20

Ingrid på födelsedagen i morgon fredag!!

Av suntliv - 13 augusti 2009 21:51

Utan 17 cm. Ärret. :(


Av suntliv - 13 augusti 2009 20:37

Lilla Alva, måtte du bli frisk.


Anna, som skriver bloggen julgrisen (se bland länkarna) har i dag i sin blogg presenterat en fantastisk hemsida som handlar om hennes intresse för marsvin. Se länklistan efter maskrosmarsvin. Anna är en tjej som genom sin blogg fått mig att både skratta högt och gråta i bland. Underbar författare.

Tack Anna. Du är toppen!:)

Av suntliv - 13 augusti 2009 17:02

Sent i går kväll började Alva andas ryckigt. Hela magen for ut och in.

Hon fick ligga hos mig i soffan. Älskade ´silky-smooth´ Alva Abba. Medan hon var hos mig såg jag med ett öga på Himlens hjärta som jag skrev om i förra inlägget. Ringde djursjukhuset (som lade på luren då jouren fick besök), mailade vetrinären (som visade sig vara på semester men som tipsade om en annan vetrinär). Efter lunch fick vi tid hos en trevlig vetrinärpraktik. Eftersom Emma varit rosslig fick hon också hänga med.


Alva har lunginflammation och fick en injektion antibiotika och b-vitamin. Stackaren skrek, förståeligt.Hämtade ut mer antibiotika på apoteket, är inte andningen bättre i morgon skall Alva få injicerat antibiotika i nackskinnet igen. Jag gråter bara jag hör hennes tunga andetag lilla gumman. Det bästa är att jag är sjukskriven och kan passa upp henne extra. Det är underbart att Alva har aptit och äter, även om andningen är jobbig. Så tungt när ens älskade djur blir sjuka, de kan ju inte tala om vad som är fel. Ganska färskt i minne tänker jag på Ewas fina Tösen som dog i våras.


Fått tid för postoperativt besök på kirurgen.Då skall jag även fråga om möjligheterna till remiss för rekonstruktion. Orkar jag? Spelar det någon roll i det stora hela?


Såret stramar väldigt, i bland hugger det till men jag undviker lyft och är mycket tacksam att knytnävesstora tumören är borta. Klart det känns tre dagar efter ingreppet men i dag har jag inte tagit smärtstillande. Litet får man tåla ?;) Jag har pratat med min kollega i dag (tack Nilla, du är så klok, du lyckas säga de saker jag behöver höra) och jag har ringt platschefsassistenten och gett lägesrapport. Skönt att få vara ledig.


Tack Pia för uppmuntran, den kom via posten.

Tack Håkan för pratstund.




Ovido - Quiz & Flashcards