suntliv

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Lördag kväll.

Av suntliv - 29 augusti 2009 20:44

I dag har Anna varit här och överlämnat ett vackert marsvin som omplacerats till oss. Lilla ´grisen´är ungefär (knappt) ett år gammal, mycket skygg och bedårande söt (så klart). Hon är vackert tecknad och pälsen är t.o.m mjukare (mer silky-smooth) än Alvas och det säger inte litet. :)


Det gick bra att sätta henne på pläden på golvet och presentera henne för de andra fyra ´grisarna´ en efter en. Väldigt bra till och med.

MEN när de kom in i buren jagades vår nykomling av Emma som är den enda som jag kunde tänka mig skulle ´visa humör´. Lilla Kit jagades av en Alva vars päls stod rakt upp. Kit stod i en hörna. Vettskrämd. Alva stod bakom.


Kit skrek för sitt liv. Det kändes helt rätt av utrymmesskäl inte minst att fixa i ordning den mindre buren och i den bor nu virvel-Kit och nykomlingen. Känns litet ´dumt´att ta Kit från de andra men de tre större (både i storlek och ålder) är mer jämna och Kit och nya fina är lika i storlek och ålder. Vi provar.

De får återförenas på pläden under soffbordet på kvällarna. :)

Anna gjorde manikyr på alla fyra töserna, tack Anna.


Namnet på nykomlingen? Förslagen var många:

Alma då hon är lik vår Alva, från sidan.

Emelie då hon är lik Emma, framifrån.

Nazli efter Sara Sommerfelds rollfigur i ´Vingar av glas´.

Naemi (lång historia). :)

Mandy (lång historia.) :)

Jessika. Inte mitt förslag.

Jessi. Inte mitt förslag.

Madde för att jag gillar det.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Det blev SARA. Kort & gott.

Jag älskar dig och jag skall göra allt vad jag kan för att du skall få ett bra liv fina älskade flicka.


I skrivande stund är hon i ´kojan´och äter grönsaker, Kit står nedanför och gör samma sak. De andra vilar i stora buren. Underbara djur. Måtte ni få vara friska.


Jag fick så god mat i dag. Grillade vegobitar med ´tacobröd-som brukar-kallas-disktrasa´, lök, sås, inlagd gurka, tomat, sallad...Åh! :)



 
 
Annie

Annie

30 augusti 2009 00:41

Härligt att det finns medmänniskor med medkänsla som tar sej an de som "blev över".... av vilken anledning det än vara månne.
Dagens ros till er!!

http://peek-a-boos.bloggagrati.se

 
Ewa

Ewa

30 augusti 2009 01:03

Puss o snus till Sara! Vicken pussgurka. :-)
Snart har du lika många grisar som jag!

http://fundringar

 
Nannis

Nannis

30 augusti 2009 16:54

Vilka underbara bilder! Åååå vad jag skulle vilja gosa med dina grisar! ;)

KRAM på dig goa Tina! Jag gillar dig! :)

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards