suntliv

Alla inlägg under augusti 2009

Av suntliv - 3 augusti 2009 22:21

Så skönt med semester! :) Har lyssnat och kunnat glädjas mycket åt Mari Ljungstedts ´Den mörka ängeln´ i ljudboksformat. Lyssnat medan jag ´plockar och pysslar´. Hittade i bokhyllan i dag en ljudbok jag glömt jag hade. Stefan Sauk och Mikael Perbrandt läser 11 deckarnoveller. Vad härligt va? Ser fram emot att underhållas. :)

Har kommit till s 131 i den fina boken jag fick i gåva av Nilla: Stefan Einhorns ´Medmänniskor´, mycket värdefull för mig. Känns skönt och välbehövligt att fylla på batterierna.

Har tonat håret och färgat ögonbrynen. :)

Tack f titten!



Av suntliv - 1 augusti 2009 21:00

Skönt med en ´hemmadag´ där tvättberg blivit sorterat, mina garderober med kläder sorterats, kläder rullats på maris-hår osv ;) En full säck med kläder och skor skänks till Myrorna.


Det blev en timme i parken. Tomt på folk! Antar de var vid stranden allihopa då det var ljuvligt väder. :) Att vara ett med musiken en dag som denna är nog det bästa jag vet.


Medan jag röjde i sovrummet var fina Emma med mig och jag tog en serie bilder jag vill visa. Jag älskar alla fyra marisarna, helt ljuvliga tjejer!! Just nu är Kit, 8 månader, bredvid mig. Vi lyssnar på Magnus Carlsson. Kit är så söt så jag nästan gråter (rörd). :)


Tack till Ewa och Nannis för träningsinspiration. Sillmjölken (=klenisen) tränar dagligen med hantlar igen. :)


Vill slå ett slag för denna blogg: www.gmlt.se

Den skrivs av en ung kvinna (Malin) som kort efter sitt bröllop fick de första symtomen på att något inte stod rätt till i kroppen och fick senare diagnosen ALS som är en sjukdom som sakta men säkert förstör muskler och som har dödlig utgång.Trots detta orkar Malin dela med sig med humor och värme.

Så nästa gång jag tar cerat på läpparna, kliar på näsan eller stryker en hårlock som fallit ner i ögat skall jag vara tacksam över att jag kan själv. Malin, jag följer dig så länge du vill dela med dig. Varmt tack!


Ovido - Quiz & Flashcards