suntliv

Alla inlägg den 1 september 2009

Av suntliv - 1 september 2009 19:55

Ville inte vänta tills i morgon utan hämtade hem nya buren och städade rent åt alla tjejerna. Tycker det blev väldigt bra om jag får säga det själv. Skönt de har gott om plats.


Knäppte ett kort på när Emma ligger i solen, i värmen. Hon har alltid älskat att ligga under lager av plädar och ha ombonat och varmt. Hon fann en härlig plats i solen i eftermiddags. :) Alva har blåbärsproviva på bläsen och hakan. *gulle* :)


Jag fick en gos-stund med vår nya lilla tjej, Sara. Det är så roligt att se henne ta för sig vid matskålen, att hon vågar röra sig i och ur kojan på golvet. Hon vågar snusa på de andra tjejerna och t.o.m puttar till dem i bland, med nosen. Hoppas det skall fortsätta så. :)


God natt.





Av suntliv - 1 september 2009 12:39

Provtagning på vårdcentralen

Återbesök hos kirurgen på sjukhuset

Inköp

Gosa med Sara

Beställa kläder från Bonaparte

Ringa och boka tid för att ta bort tatuering

Ringa veterinären och fråga om Alvas rossel

Postat brev


So far so good.

TYVÄRR låg mitt Hba1c (= långtids-socker-värde) på 7, 6 % och så högt var det inte ens när jag fick diagnos! I april var värdet 5,7 %.

Fastesockret i morse närmade sig 18 mmol/l. Jag bör ha under 7 mmol/l. Inte konstigt jag sover som i koma i bland. Annas har jag inte märkt av det men kroppen skadas ändå av höga sockervärden. *sucka* Min ´plan A´ fungerade inte så nu får jag komma på en ´plan B´. I morgon ringer doktorn. Får berätta om planen/förslaget för honom.

Enl ssk kan det har varit narkosen som ´triggat i gång något´.

Tusan! Men jag får fortsätta på den positiva linan. There ain´t no substitute.


Enl dr med tumören (han har ingen men han opererade bort min) lär jag känna av såret upp till ett år. Jag frågade när jag kunde börja träna. :)

Jag har saknat min fina stora park. För sårläkningens skull kan jag träna men får vara beredd på att det känns. ´Så jag kan trotsa smärtan då?´ blev min naturliga fråga. :) Jag får lugna mig litet men jag är glad över att snart kunna få utlopp för känslor, rensa huvudet och få inspiration, ork, lägre sockervärden m.m av mina rundor. :)

Någon eventuell plastikoperation (diskussion kring en sådan) görs inte nära inpå en operation utan minst ett år dvs tills nästa undersökning/uppföljning. Okej! Det viktiga är att tumören är borta. Att man som dr sa ´inte kan kalla det bröstcancer men det var en väldig stor tumör´ (ja så sade han!) är en bonus. :) Hoppas det är bra så.


Jag har fått köpt oparfymerade våtservetter till marsvinens öron och jag får ta mig ner på ICA och leta efter citronsyra. Nya stora buren jag köpt kommer ju hit i morgon. :) I dag kom nya boken om mindfulness skriven av psykolog Titti Holmer med posten. Spännande.


I dag glädjs jag (även) mycket över Zlatans första mål som Barcaspelare (matchen gick i går kväll). Önskar alla bloggläsare en fin onsdageftermiddag och kväll. Tankar från mig.







Ovido - Quiz & Flashcards