suntliv

Alla inlägg den 24 september 2009

Av suntliv - 24 september 2009 21:22

Trudelutt!

Tack för besök och inlägg. Jag lyssnar på kriminalromaner just nu. Mari Jungstedt och nu Viveka Sten.

Ang Anna Anka vill jag inte tala illa om henne här men det hon i avsnitt 2 (av 4) sade om sniglarna var grymt. :(

Jag gillar att härma hennes nordvästskånska! :) Gott så. ;)


Patty!

Burarna städas var tredje, möjligtvis var fjärde dag. Varje morgon och kväll tar jag gammalt hö, byter pellets och ger grönsaker. Tycker det håller sig fräscht.

Tack för inlägg! Välkommen åter.


Lollo!

Snygg tatuering! :) Tack för besöket och inlägget.

Mindfulnessinstruktör innebär att man är utbildad att hålla i kurser i mindfulness och individuellt eller gör olika övningar. Mindfulness är en koncentrationsmeditation och uppmärksamhetsträning som har sitt ursprung från zehnbuddismen. I mitt arbete har jag mest användt mindfulness att få personer med svår ångest eller depression att uthärda och se annorlunda på situationen som den är, eller rättare sagt att se situationen som den är, här och nu. Det är fantastiskt.

Tack för att du frågade.:)


  

SARA!


Fler frågor? :)


Zzzzzz.

Av suntliv - 24 september 2009 20:17

Jag har inte varit på bästa humör i dag. Uppretad och till viss del förbaskad. Blev bättre på hemvägen från arbetet. Hade trevligt sällskap på bussen! :) Önskar jag kunde behärskat mig men i bland måste man få lyfta på locket och låta luften gå ur, eller hur? Jag säger till resesällskapet i alla fall: förlåt. :P


Man får ta vara på vardagslyckorna och guldkornen. Som dessa fina sommarblommor som fortfarande blommar.

Vad heter denna vackra blomma? Me like.

  


I dag har jag ätit kantareller för första gången!

  


Inspirerad av ett recept i en blaska gjorde jag denna rätt. :)

  

Ser vackert ut eller hur? :)


  

Fina Emma!


Premiärsäsongsäter clementiner i kväll. :)


Hälsningar i all enkelhet.

Av suntliv - 24 september 2009 20:06

GRATTIS på födelsedagen OCH bröllopsdagen. :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards