suntliv

Alla inlägg den 2 september 2009

Av suntliv - 2 september 2009 22:06

Mått tjyvtjockt i dag. Blodsockret hade sjunkit jämfört med i går. Huvudvärk som inte ville ge med sig. Dålig matlust (inte likt mig). Litet illamående,´konstig´ i magen. Ändå pigg, inget fel på humöret. :) Efter en stund hemma kände jag plötsligt att jag behövde kräkas. Pulsen var 108. Jobbigt. Man blir trött av hög puls. Blodtrycket låg bra. Nu känns det ok. Tack och lov. Ingen HV och inget illamående. :)


Doktorn ringde på avtalad tid. Ett kort men för mig bra samtal. Tacksam.

Vi har ingått ett avtal.


Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?
You better lose yourself in the music, the moment
You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime yo.
Success is my only motherfucking option, failure's not

So here I go is my shot.
Feet fail me not cause maybe the only opportunity that I got.



Snart har andra filmen i Milleniumtriologin premiär och jag har bokat biljetter via arbetet. Första filmen ´Män som hatar kvinnor´ var i mitt tycke väldigt bra (men stundtals mycket otäck). Fantastiska skådespelare (vilka jag berömt i tidigare inlägg). :)


Tjejerna har fått vara ute länge i kväll. De har varit på upptäcksfärd efter gurkbitar, morotsbitar och en och annan cocktailtomat. Lilla Sara försökte hålla fast en rullande tomat med foten. Det gick bra, hon fick ätit av den.

Sara, har du fått smaka tomat innan?

Hon är snabb och skygg mot mig men det går bättre. Jag är imponerad. Hanna och Sara fungerar fint i hop och det är roligt att se alla fem i hop. Fina och lugna tjejer. Inget bråk. Sara luktade och snusade i dag på Kit som Kit och de andra gjorde på Sara när hon kom ny i lördags. Jag låg raklång på soffan och studerade dem på pläden.

Underbara. Kan jag skriva det ofta nog? *tjata*  :)


När jag var yngre fick jag höra jag var lik denna kvinna. Någon som minns henne? Alison Moyet som på 80-talet sjöng i Yazoo. Så här ser hon iaf ut i dag. :)


Här kommer en bild på Chihuahuan Gucci som jag hälsade på i dag (eller hans mamma/matte). :) Gullig kille. God natt.




Ovido - Quiz & Flashcards