suntliv

Alla inlägg den 14 september 2009

Av suntliv - 14 september 2009 22:51

Jag ser inte så mycket tv som det kan framstå här (?). Jag sitter sällan rakt upp och ner och tittar på tv utan har något annat på gång samtidigt. Nya Kändisdjungeln såg jag en kort snutt av. Fy bubblan. Tinas cookalong orkade jag med kanske 3 minuter av. IDOL väntar jag att kika på tills fredagsfinalerna kommer i gång. MEN i kväll har jag sett en programstart som jag gillade. Svenska Hollywoodfruar; TV 3. :)


Man fick följa tre svenskfödda kvinnor som levde eller hade levt med amerikanska män.

T ex. Mrs Anna Anka som är gift med Paul ´Diana´ Anka. Se! :)

  

Det var litet ´hemskt´att se nunorna i närbild. Kropparna. Löshåret. Fejk-strutarna med mera.

Men intressant att följa. Jag vill redan se fortsättningen. :)

Av suntliv - 14 september 2009 19:54

Matchen Djurgården - MFF har börjat på Stadion i Stockholm. Töserna är ute på pläden och har fått sina kvällsgrönsaker. Alva har ´varit på´Kit senaste dagarna. Kit som är det snällaste som finns (och sötaste) kallar förtvivlat på hjälp. Alva ´spänner sig´ och ställer sig nära Kit som blir rädd. Anna, Ewa... någon kommentar? Något tips?


I morse tappade jag min Ericsson W508 i hissen. Först fick jag panik. Hur skulle jag klara mig utan musik hela dagen? :) Det gick bra även om det kändes konstigt. Efter arbetet blev det ett besök på stora köpcentrat och jag kom hem med en ´lur´ jag haft ett gott öga till ett tag. Världens finaste mobiltelefon! :-) Med en fin väska till.

  

W995 heter den. Jag är kär. :)


Med posten i dag kom fina Mari Jungstedts senaste deckare som heter ´Den dubbla tystnaden´.

Jag är full av iver att höra den.

  

I morgon är det min lediga dag och kanske jag efter mina ´sysslor´ kan börja lyssna på den, liggande vilande avkopplad eller medan jag promenerar? Det är första tisdagen på länge jag inte har något inbokad. Sååå skönt. :)


Filmatiseringen baserad på Jungstedts böcker och som jag talade varmt om i tidigare inlägg kändes klen men jag såg hela avsnittet och kommer nog att se de tre återstående. Jag är litet osäker på om jag gillade det eller inte. Det lät kanske knepigt? Förlåt. :)


I dag tänder jag ett ljus för Lucky star, ett marsvin som dog i morse 3 ½ år gammal. Vila i frid lilla fina Lucky.


Ha en fin kväll. Tankar från mig.




Ovido - Quiz & Flashcards