suntliv

Alla inlägg den 30 september 2009

Av suntliv - 30 september 2009 19:26

Känner för något nytt.

  

Minska i vikt. Here we go again... :) *gömmer Dajmpappret bakom dataskärmen*

  

Inför våren söka en kurs på högskolan.

Spendera tid på världens mysigaste bibliotek.

  

Promenera (vill inte ha blåst och kyla). Lyssna på bra kriminalromaner. :)

  

Meditera. Bara vara i det som är.

  

Se livet som det är. Inte oroa över sådant jag inte kan påverka.

Inte ångra sådant som varit.

  

Något av det viktigaste i mitt liv. Att känna tacksamhet.

Att glädjas över det lilla. Att påminna mig själv om att vara positiv.

Att se positivt på det mesta.


"Ha tillit. Faller inte löven just så här?"

Ur `Hitta hem till dig själv´ Jon Kabat- Zinn


:)

Av suntliv - 30 september 2009 18:12

Tack snälla du för sällskapet hem.

Jag åker gärna buss med dig igen.

Tänk att vi åter pratade om

mitt liv, mina ideér soooom

om de var viktigast här i världen

Tack för att du senaste åren varit med mig ´på färden´


Du är så rar, vänlig och snäll.

Tack - jag skänker en tacksamhetstanke i kväll.


Jag finns här för dig om du vill ha kul

fika, bio eller en tur på hjul

Till nya IKEA kanske vi far

äter lunch och går runt och drar. :)


Om du har sorg och får smärta.

Jag finns här när du vill lätta ditt hjärta.


Mitt varma tack. You know who you are.  :)


Ps. Jag är inte så bra på rim. ;-P Ds.

Ovido - Quiz & Flashcards