suntliv

Alla inlägg den 19 september 2009

Av suntliv - 19 september 2009 23:58

Medan jag lyssnat slut på Ljungstedts senaste kriminalroman fick jag lagat mat, städat,lagt in tvätt och pysslat. Toppen. :) I morgon skall jag ge Johan Theorin en chans med Magnus Krepper som uppläsare. Tror jag. Det finns ju flera deckare i ljudboksformat som står på tur i bokhyllan så jag får se. :) Hoppas du sover och har ro nu. Tack för din tid här i bloggen.  Zzzzz.



Av suntliv - 19 september 2009 15:16

Vilket väder! Jag njuter. Fläktar litet men solen värmer som under en vacker sommardag! 65 minuters promenad medan jag lyssnade på Mari Jungstedts senaste.

  

Nästan svårt att gå in när det var som mest spännande. :)


Efter matinköp blev det Mac Donalds. Satt i solen och njöt.

  


På COOP har jag till min glädje, i dag, hittat en ny variant av FRIGGS lakritste.

  

Jag dricker inte gärna te. Jag har försökt och då många älskar det kommer jag nog igen att försöka gilla det.

FRIGGS lakritste har jag emellertid tyckt sig ha en smak, något jag saknar hos andra teer. Någon som har bra tips kring te? Emottages tacksamt. :)


Jag som läser Sveriges enda kriminalmagasin (som heter Misstänkt och är en ganska ny tidning) och som f.d kriminalvårdsanställd och med intresse av samhälle och juridik, följer försvinnandet av Linda Chen med stort intresse (och förfäran). Hannes sambo är misstänkt för mordet (man fann i går kväll vad man tror är Lindas kropp) och det är så tragiskt. Jag skall inte dömma honom här, han är inte dömd av rätten än men det är så tragiskt. Han vädjade i media. Usch. Vad tragiskt för så många inblandade. :(


Hoppas ni har en bra lördag.


Vänligen...kram från mig. :)


Ovido - Quiz & Flashcards