suntliv

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Svininfluensa! Måndag kväll.

Av suntliv - 7 september 2009 19:45

Alltså i dessa stundande svininfluensatider och även annars...!

Var efter arbetet på ICA och döm om min förvåning när en annan kund nyser I HANDEN! Gör folk så? I dessa upplysta tider? Hon såg på mig att jag stod stilla och tittade. Jag kunde inte låta bli att le stort och sa ´DU NÖS! I HANDEN!!´ Då log hon tillbaka och gned demonstrativt handen på jackan.

Jag sa med ett leende. ´Jag flyr! `

Nästa gång jag såg kvinnan stod hon med handen hon nös i kupad om en knippa rädisor. Fy för. Jaja...:) Jag blev bara litet förvånad.


Jag köpte ett fint paparly och en börs,plånbok i väskaffären.

Jag fick snabb hjälp av vårdcentralen när det gällde ett recept jag hastigt behövde få förnyat. Fin service både där och på apoteket. Jag valde inte mitt vanliga apotek, där de ofta är dryga. *tacksam*


I kväll blev det vitlöksbröd och soppa. Mums.

 


I kväll blir det nog tidigt sänggående. I morgon är en ledig dag. Skönt.

Tack för besöket.

 
 
Arletta

Arletta

8 september 2009 07:34

Ska du vaccinera dig? Jag är i valet och kvalet. Att riskera att bli smittad eller få in kvicksilver i kroppen. Kan det gå över till Emma? Ja, jag har fler frågor än svar. Lite skeptisk till hela konceptet.

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

Katrinelund

11 september 2009 20:35

Du skulle inte gilla mitt gym där folk först hostar/nyser i händerna och därefter greppa handtagen i maskinerna... Det gäller att inte ta på munstycket på vattenflaskan mellan övningarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards