suntliv

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Söndag.

Av suntliv - 27 september 2009 19:03

En lugn helg lider mot sitt slut. I kväll blir det gotter i form av kaka till filmen på fyran.

  


Årets ´rosa band´ har blindskrift på sig. Den står för ´ska bara´ eftersom det uttrycker det obehag många kvinnor känner inför detta med bröstcancer. Att undersöka sig är som att läsa blindskrift, därför blindskrift på årets rosa band.


Jag är själv inte rädd för just bröstcancer, jag kan räkna upp andra saker som skrämmer mig, men det tillhör ett annat blogginlägg. :)

Den 19 maj i år kände jag en knuta, stor som en femkrona ungefär. Jag skulle lyfta armen och det ´stack´till.

Jag hade inte undersökt strutarna. Den 10 augusti blev jag opererad. Man tog bort 250 gram tumör, storlek av en knytnäve och lämnade som minne ett 17 cm långt ärr tvärs över bröstet. Andra runt omkring var rädda åt mig.


Ja ni som följt bloggen vet, how the story goes. :)


Min lilla mamma förlorade sitt ena bröst i december i fjol. Man fann spridning i lymfkörtlar. Hon fick intensiv behandling i våras. Sedan i fredags ligger hon på sjukhus. Mor lilla mor, vem i hela världen är väl som du?

För mors skull köpte jag några rosa band och delade ut, liksom jag gjorde i fjol.

  

Ha en bra kväll. :) Tack för din tid i min blogg.


 
 
Anna

Anna

27 september 2009 20:14

Blindskrift, vilken bra idé! Hatten av.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

27 september 2009 20:27

Du är en enastående människa och jag häpnar bara mer och mer över din styrka.
Du hjälper mej mer än vad du någonsin kan tro.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

27 september 2009 22:11

Jag brukar också köpa rosa bandet dock verkar det som att försäljningen inte har börjat här på landsbygden. Tänker på dig och skänker också din mamma en tanke.

 
Nannis

Nannis

28 september 2009 10:09

Du är en riktig hjälte Tina!

*kramar om*

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards