suntliv

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Tisdag, Ledig dag.

Av suntliv - 29 september 2009 14:30

Det hade inte slagit mig förrän nu, efter tio år i samma område, hur nära vi har till ´city´ till fots. Jag brukar nämligen cykla alternativt åka stadsbuss. Knappt 40 minuter tog det att gå. Jag hade sällskap av en spännande ljudbok i MP3´n.

  

Eftersom jag var tidig till det jag skulle hann jag promenera runt en stund också, i stadskärnan.

  

Denna utsikten hade jag i väntrummet.


Jag fick en fin promenad på hemvägen också. Härligt väder. Sol, trädens blad var i vackra färger.

Parken är underbar. :)



  

När jag kom hem var jag frusen, trött och hade begynnande känning i njurtrakten men jag trotsade och städade litet.

  

Men inte enbart det! Jag såg medett öga en film jag tidigare enbart sett slutet på. Den kom med posten från Ginza i dag. The bucket list heter den (svensk översättning: Nu eller aldrig) och Jack Nicholson spelar tillsammans med Morgan Freeman huvudrollen. En inspirerande hyllning till livet och den visar att den bästa tiden att leva är...här och nu. Jag blev mycket rörd och har gråtit... :)

  

Det var tråkigt att mötas av löpsedlar som talade om att Ulf Larsson dött, blott 53 år gammal. Hoppas han inte hade ont eller hann bli rädd.

Snart börjar på tv, en mängd nya program. Det jag följer är Hollywoodfruarna som visas en måndag till. Jag vill gärna se om ´Inlåst´(svensk realityserie) är något i min smak. Premiär på torsdag.

IDOL vill jag börja se igen tror jag. Körslaget har premiär på lördag. Någon som skall se det? Jag tror inte jag skall se det. Jag vill ha litet förändring i livet och har en del planer på annat att göra än att uggla framför burken. :)

Vad följer du för program? :)

Jag tror det är i dag Kristin Kaspersen fyller 40. Grattis! :)

Önskar en bra tisdag kväll, tack för titten i bloggen.



 
 
Ingen bild

Nilla

29 september 2009 18:37

Vad skönt med en ledig dag! Du verkar ha haft fullt upp! Ser fram emot hemresan i morgon :)

KRAM

 
Annie

Annie

29 september 2009 19:56

Ska genast se till att få hem filmen. Har inte hört om den förr.

TV-program jag följer. Lyxfällan (intressant), Sveriges fulaste hem (avgudar Simon och Tomas), Hollywoodfruar (tillåter mej gotta mej i andras dumhet och olycka... även fast de inte vet om det själva), och för första gången någonsin Idol som jag annars tyckt varit förnedringstelevision.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Hannah

Hannah

30 september 2009 12:18

Jag brukar också gå ner till City (Västerås) och det tar mig ca 20 min........blir bara så svettig när jag cyklar, när jag går svettas jag inte lika mkt.....konstigt!
Solen skiner och straxt ska jag gå iväg till bokbinderiet och pyssla lite med gamla böcker. Det är min passion här i livet......
Ha det gott, och tack för inläggen på min blogg, jag skäms nästan som inte skriver till dig så ofta även om jag faktiskt läser din blogg VARJE DAG !!! Kraaaaaaaaam

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nannis

30 september 2009 23:14

Bucket list är min favvofilm! =)

Vad lyssnar du på för bok nu? *nyfiken*

kram från ett kallt Östersund (hade mössa för första gången ikväll på Tindras kvällskiss!)

 
Ingen bild

Truddelutt

4 oktober 2009 13:47

En radda av program jag följer:

Den stora resan
Sveriges fulaste hem
Desperata hemmafruar
Grey's Anatomy
Nip/Tuck

Lär väl kolla på Idol när det sätter igång på fredagar. Har inte varit någon flitig tittare ni i början.

Kollar oxå på Anna Anka o CO men är ju snart slut.

Hell's Kitchen ser jag oxå förresten.
Och så börjar väl Bonde söker fru oxå.
Blir fullt upp *fniss*

Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av suntliv - 18 juli 2010 19:52


På dagen ett år efter operationen är det dags igen hos bröstkirurgen.    Vi får se vad han säger...   Hoppas du är frisk.   ...

Av suntliv - 4 januari 2010 13:53

Hoppas året börjat väl och att det blir som du önskar.  

Av suntliv - 21 december 2009 21:39

Ser att det är besökare dagligen trots att jag inte skrivit på länge. Vem är du som troget besöker bloggen?   Önskar en riktigt god jul! ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:03

Jag skall tänka på dig på tisdag.   Välkommen i klubben! :)   ...

Av suntliv - 31 oktober 2009 00:00

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards